Cicle de Grau Superior
GRÀFICA PUBLICITÀRIA
El Cicle Formatiu de Grau Superior de Gràfica Publicitària, té l’objectiu de formar Tècnics/ques Superiors especialitzats/ades a desenvolupar projectes gràfics en les diferents aplicacions de missatges publicitaris. L’alumnat ha de ser capaç de planificar la realització, des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, a la realització del producte, tant funcional com tècnica.
- Durada dels estudis: curs de 2000 h lectives, repartides en dos cursos escolars.
- De mig setembre fins a meitats de juny.
- Les classes són de dilluns a divendres de 8.00 h a 14.30 h.
1r CURS
MATÈRIA / DURADA
Fonaments de la Representació i Expressió Visual – 99 h / 6 ECTS
Mitjans Informàtics – 99 h / 6 ECTS
Teoria de la Imatge – 66 h / 3 ECTS
Fotografia – 99 h / 6 ECTS
Història de la Imatge Publicitària – 99 h / 6 ECTS
Fonaments del Disseny Gràfic – 99 h / 6 ECTS
Tipografia – 99 h / 6 ECTS
Edició Fotogràfica i Sistemes d’Impressió Digital – 99 h / 6 ECTS
2n CURS
MATÈRIA / DURADA
Formació i Orientació Laboral – 66 h / 3 ECTS
Projectes de Gràfica Publicitària – 400 h / 25 ECTS
Projecte Integrat – 99 h / 6 ECTS
Llenguatge i Tecnologia Audiovisual – 198 h / 12 ECTS
Teoria de la Publicitat – 99 h / 7 ECTS
Formació Pràctica en Empreses – 280 h / 12 ECTS
TOTAL: 2 Cursos acadèmics | 2000 h
Cicle Formatiu amb el títol de: Tècnic/a Superior d’Arts Plàstiques i Disseny en Gràfica Publicitària
Realització de productes gràfics publicitaris: identitat corporativa, senyalística, disseny editorial, envasos i embalatges, fotografia i gràfica audiovisual.
- Disseny, organització i gestió de projectes de la indústria gràfica, direcció d’art, direcció creativa, preparació d’arts finals per imprimir-les correctament, grafista expert/a en la selecció i ús de recursos tipogràfics i cal·ligràfics, manual per a diferents aplicacions, col·laboració en l’organització i supervisió de la producció.
- Pot exercir la seva professió en l’àmbit públic o privat, en empreses dedicades a la comunicació publicitària, agències, estudis de disseny, empreses i institucions d’altres sectors que així ho requereixin.
PROJECTES
Festival Monocicle
CHRISTOPHER LUCAS
Els joves, les tendències i la influència de la cultura popular.
La idea de malla o xarxa, amb la idea marítima i l’acció de pescar.
Atrapar, aconseguir, captar l’atenció de les persones, per a qui s’ofereix el festival.
La tipografia, no com una moda, sinó un necessitat de l’entorn. Cal·ligràfiques, animades, clàssiques, flexibles, voluminoses, geomètriques o eclèctiques.
La tipografia aporta ordre enmig del caos, aportant un toc modern i divertit.
Festival Monocicle
ANDREA ALONSO
Monocicle és “alegria”. El concepte es centra en el “bon rotllo”.
Un festival transmet vibracions positives, reforça l’esperit col·lectiu del projecte.
Tot i les adversitats, cal donar una visió positiva i optimista.
Monocicle és alegria, diversió, felicitat, bon rotllo.